Nowoczesne oblicze placówek bankowych

Zmiany w wykorzystywanych na co dzień technologiach i urządzeniach nie omijają instytucji finansowych. Coraz więcej klientów korzysta z bankowości mobilnej oraz interaktywnych aplikacji i swoje przyzwyczajenia chciałoby przenieść również do placówek bankowych. W odpowiedzi na te oczekiwania coraz częściej mamy do czynienia z automatyzacją transakcji i informacji bankowej – wszystko to dzięki systemom digital signage, kioskom informacyjnym i transakcyjnym.

 

Kioski informacyjne w praktyce

Ten typ urządzeń zyskał największą popularność i najczęściej korzystają z niego banki, chcące wdrażać nowe technologie. Rozwiązanie jest proste i funkcjonalne dla klientów - kioski informacyjne instalowane są wewnątrz placówek lub poza nim, co pozwala na łatwiejszy dostęp do urządzeń. Są alternatywą dla tradycyjnej obsługi – pomogą zlikwidować kolejki oraz umożliwią dostęp do bankowych usług nawet po zamknięciu oddziału. Wybór kiosków informacyjnych to element budowania infrastruktury banku i usprawnienia obsługi – ważne by odpowiednio zaplanować ich położenie, zarówno w samym oddziale, jak i poza nim.

 

Różne oblicza kiosków informacyjnych

Urządzenia, spełniając rolę wspomagania tradycyjnej obsługi, nie muszą dokładnie odpowiadać formie informacyjnego kiosku. Podobną funkcję mogą spełniać na przykład tablety. Sprzęt używany powszechnie przez indywidualnych odbiorów może być również wykorzystany w działalności bankowej. Niewielkie rozmiary nie ograniczają zakresu usług – tablety ułatwiają prezentację oferty, zastępując tradycyjne ulotki, łatwo można dzięki nim zaprezentować sposób korzystania z usług, przede wszystkim z bankowości elektronicznej. Część klientów jeszcze nie miała okazji przekonać się, jak dzięki niej zakładać lokaty lub wykonywać przelewy, pomoc personelu i praktyczne umiejętności zdobyte dzięki tabletom, mogą przekonać ich do nowych opcji.

Tablety często służą też pracownikom i ich komfortowi pracy – mogą pełnić rolę systemu kolejkowego, a dodatkowo zainteresować oczekujących na obsługę klientów.

 

Wiele funkcji w jednym urządzeniu

Podstawowe funkcje kiosków pokrywają się z możliwościami tabletów, jednak oferta może być jeszcze szersza. Dodatkowe podzespoły umożliwiają zainstalowanie klawiatury PIN PAD, czytnika kart, a nawet modułu służącego wypłatom gotówki. Najbardziej zaawansowane technologie pozwalają ponadto na identyfikację klienta przy pomocy karty, co daje mu dostęp do operacji bankowych. Kiosk może pełnić również funkcję terminala transakcyjnego i opłatomatu. Kolejne zadania kiosków rzutują oczywiście na ich rozmiar i cenę, ale jeśli decydujemy się na kiosk umieszczony poza placówką banku, tak wiele możliwości z pewnością przyciągnie klientów.